Naucz się odpuszczać i przestań czekać

By Aleksandra Sajecka - sierpnia 08, 2017



Każdy z nas na coś czeka. Na autobus, taksówkę, na kolejny odcinek serialu. Czekamy na deszcz, w kolejce, w korku, na przejściu dla pieszych, na wiosnę, wolne, lepsze czasy, wakacje, Boże Narodzenie, windę, obiad, wypłatę, wieczór i ranek, aż w końcu na przyjaźń, miłość, ludzi i wiadomość od nich. 

Znak od ludzi, którzy byli w naszym życiu. Przez chwilę, albo dwie. Takich, którzy spędzali z nami swój wolny czas, oglądali z nami Titanica, rozmawiali paląc papierosa, pili zieloną herbatę, jedli czekoladowe torty, pływali nocą w jeziorze, chodzili na spacery, gotowali spaghetti. Ludzi, którzy odchodzą, bo taka jest kolej rzeczy, ponieważ nic nie trwa wiecznie, a związki i przyjaźnie zazwyczaj nie są do grobowej deski. Niestety, ale każdemu z nas kiedyś zależało i nie każdemu udało się przewidzieć, że jak ktoś chciał z nami rozmawiać to tak po prostu, z dnia na dzień może zniknąć. Bez słowa na przykład.

Ludzie przychodzą i odchodzą… pojawiają się i znikają z twojego życia prawie tak jak bohaterowie ulubionej książki. Kiedy ją w końcu zamykasz, postaci opowiedziały swoją historię i zaczynasz czytać nową książkę z całkiem nowymi bohaterami i ich perypetiami. I po jakimś czasie koncentrujesz się na nich, a nie na tych z przeszłości. Nicholas Sparks (z książki Na ratunek) 

Jednak my możemy wtedy płakać nad rozlanym mlekiem, możemy prosić o powrót, możemy szukać przypadkowego kontaktu, zatracać się w czymś co już nie istnieje, możemy mieć nadzieję, ale możemy też się przyzwyczaić, popatrzeć w sufit, porozmawiać z psem i ugotować pomidorową, a później wylać ją do zlewu, możemy wszystko przemyśleć, poukładać, zbudować na nowo i zrobić miejsce dla innych. Nowych przyjaźni. Możemy też nauczyć się odpuszczać, by samemu o siebie się zatroszczyć, bo świat to trudne miejsce. Jemu na nas nie zależy, prawdopodobnie tak samo jak osobom, które nas opuszczają. Jednak czy warto jest  żałować tamtych relacji? A czy warto jest żałować rzeczy, które czegoś nas nauczyły i sprawiały uśmiech na naszych twarzach? Przed przeszłością nie da się uciec i nie da się jej pozbyć. A z własnego doświadczenia wiem, że oni i tak nie wracają, albo wracają robiąc większe spustoszenie, po czym znowu odchodzą, rozdrapują blizny i każą czekać, a czekanie to największa strata czasu. 

Źródło zdjęcia:Kyle Head

  • Udostępnij:

Przeczytaj także:

81 komentarze

  1. Takie jest już życie, że czasami lepiej odpuścić, dla samego siebie, niż robić z siebie pośmiewisko i się za kimś uganiać... No, ale łatwo powiedzieć, kiedy jednak komuś zależy. Wtedy walczy się do ostatniej chwili. Potem, gdy sami czujemy, że nie warto - odpuszczamy :)

    Pozdrawiam, Tak Po Prostu BLOG :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ewelina Sichelska8 sierpnia 2017 22:45

    Przyjemnie się czyta Twoje teksty! To prawda, że każdy z nas na coś czeka, ale tak już w życiu jest. Wyznaczamy sobie cele i do nich dążymy. Ja aktualnie czekam na wymarzony urlop i to właśnie on jest moim najbliższym celem. Ludzie odchodzą często przez to, że sami ich zaniedbujemy.
    http://dobieramypodklady.pl/

    OdpowiedzUsuń
  3. Czekamy na coś co może nigdy nie nadejść, a później szkoda tego czasu zmarnowanego na czekanie.

    OdpowiedzUsuń
  4. też mam kilka zasad i wszystkie dotyczą ludzi, ale nie chce przeklinać publicznie ;) . lepiej mi sie zyje odkad odpuscilam i przestalam sie przejmować niektorymi sprawami. bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawie piszesz ;) Racja, w życiu czekamy na wiele rzeczy. Obieramy cel i do niego dążymy. Interesujący wpis ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Danuta Brzezińska9 sierpnia 2017 11:40

    Kiedy czytałam Twój wpis, zdałam sobie sprawę, że ja chyba nie czekam. Nawet jak wiem, że ktoś ma przyjść to nie czekam. Może jedynie na męża jak wraca do domu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajnie napisane ..trzeba się zając tym co trwa nie patrząc wstecz i nie zastanawiając się nad tym co przyniesie jutro .

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobrze napisana, ale w realu tak nie jest. Bo są emocje, których nie da się wyłączyć i stąd pojawia się żal lub cierpienie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja dopiero uczę się nie czekać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Magdalena Urbańska9 sierpnia 2017 14:25

    Staram się odpuszczać kiedy się tylko da. Ale łatwe to dla mnie nie jest...

    OdpowiedzUsuń
  11. Mnie zawsze ciężko jest odpuścić. Ale na błędach nauczyłam się, że czasami jest to najlepsze wyjście.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wiktoria Czechowska9 sierpnia 2017 16:23

    Czytając twój post przypomniałam sobie o tak wielu ludziach, którzy właściwie kiedyś byli dla mnie całym światem. Ale ja się zmieniłam i te osoby też. Nie warto żałować tego co było, bo dzięki temu jesteśmy tu gdzie jesteśmy.
    Naprawdę dobrze napisane i wygląd bloga przyjazny dla oka, oby tak dalej! ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja staram się nigdy nie żałować tego co było i nie pchać się tam, gdzie mnie nie chcą.
    Chociaż kiedyś długo odczuwałam żal i smutek po straconym kontakcie z przyjacielem. Udało nam się jednak go odzyskać po latach i jest lepiej, niż kiedykolwiek. I cieszę się, że nigdy do końca nie odpuściłam ;)

    dagabout.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Staram się nie płakać za tymi, którzy postanowili odejść. Za dużo tych osób było w moim życiu. Lepiej wyglądać na to, co jeszcze przed nami :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja nie żałuję żadnej znajomości, nawet tej najbardziej toksycznej. Bardzo dużo się dzięki temu nauczyłam, co na pewno przydaje mi się w dalszym życiu. :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny post. Wszystko się zgadza! Piękne zdjęcie:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mądre słowa. Niosą przesłanie. Powinniśmy pogodzić się z tym co minęło i tymi, którzy odeszli. Życie toczy się dalej, dlatego my też powinniśmy iść własnym torem :)

    OdpowiedzUsuń
  18. czasem naprawdę warto dać sobie spokój. Należy zachować wspomnienia i iść dalej :)

    OdpowiedzUsuń
  19. To prawda. Nasze życie tak naprawdę składa się z paru "książek". Każdą historię tworzymy sami. Czasami nie warto czekać na coś, co już może nie mieć miejsca i żyć życiem, bo po co je marnować 😊

    OdpowiedzUsuń
  20. To prawda ! Dlatego rzadko kiedy mówię słowa " na zawsze" bo tak naprawdę nie zawsze tak będzie ! Choć wierzę w tą jedną jedyną miłość na zawsze !

    OdpowiedzUsuń
  21. Andżelika Kwiecień10 sierpnia 2017 13:06

    Sto procent prawdy, w dodatku pięknie ujęte. :)
    Pozdrawiam!
    kwiatki-wariatki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Aleksandra Sajecka10 sierpnia 2017 17:21

    Dziękuję <3

    OdpowiedzUsuń
  23. Pamietaj, aby NIGDY nie żałować swoich starch znajomosci. :) Każda nasz czegos uczy. Przynosi nam cos nowego do życia, chociaż wiem, że te chwile mogą być najtrudniejsze w twoim życiu, ale ich nigdy nie żałuj ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam to co piszesz, naprawdę. Obserwuję szczerze, ponieważ to co tutaj przeczytałam jest dużą inspiracją. Dobrze ujęte, piękne słowa, aż łzy stają w oczach. Dawno nie trafiłam na tak dobry post. :)

    OdpowiedzUsuń
  25. bardzo inspirujący tekst. Pięknie to wszystko ujęłaś

    OdpowiedzUsuń
  26. Dobrze ujęte słowa, inspirujący post. Świetnie piszesz posty.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  27. Beata Gałuszka11 sierpnia 2017 13:17

    Dokładnie, masz 100 % racji, też wychodzę z tego założenia. Liczy się tylko teraźniejszość i od nas zależy jak ją wykorzystamy. :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ludzię przychodzą i odchodzą z różnych przyczyn ;) Staram się nie przywiązywac do ludzi ;)Żeby później nie było rozczarowania ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Natalia Krzyszkowska11 sierpnia 2017 16:32

    Bardzo inspirujący post , świetnie napisany :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Marta Jacukiewicz11 sierpnia 2017 16:39

    To prawda, ale uważam, że każda walka kiedyś się kończy... Moim zdaniem trzeba nauczyć się być szczęśliwą sama ze sobą, później szukać tego szczęścia i dzielić się nim z innymi...

    OdpowiedzUsuń
  31. Mądre słowa, podoba mi się Twój post i cały blog <3
    agnesssja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Natasza Głogowska11 sierpnia 2017 23:35

    Ależ mi się podobają Twoje słowa. Dawno nie znalazłam podobnego bloga, który by mi odpowiadał jak żaden inny. Powiem ci, że właśnie Twój mi wpadł do gustu! Cudowne i mądre słowa. <3

    OdpowiedzUsuń
  33. Bardzo mądrze i pięknie napisane. Ja staram się nie przywiązywac do ludzi, bo to potem często niesie ze sobą cierpienie

    OdpowiedzUsuń
  34. Adrianna Andrzejewska12 sierpnia 2017 10:43

    Bardzo mądre i trafne sostrzeżenia, przywązywanie się do ludzi i rzeczy jest typowe dla nas, jednak przynosi nam tylko cierpienie

    OdpowiedzUsuń
  35. Najlepiej jest się nie przywiązywać aby pozniej nie było rozczarowania. Jednak jesteśmy tylko ludźmi i ciężko jest być tak obojętnym na uczucia.

    OdpowiedzUsuń
  36. Uwielbiam twój blog ♥ Genialnie piszesz ♥ Zgadzam się z tobą w 100% :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Tak to już jest z ludźmi. Myślę że nie ma co żałować starych znajomości. Myślę również, że każda z nich czegoś nauczyła ;)

    OdpowiedzUsuń
  38. ludzie przychodzą i odchodzą. To zależy od nas jak to przyjmiemy. Jeśli mam być szczera, nie mam ludzi na których tak bardzo mi zależy a ich odejście jest mi obojętne. Rodzina to inna kwestia :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Dominika Jerzyk12 sierpnia 2017 21:21

    Każda strata boli, ale i uczy. Życie jest za krótkie by wszystkim się przejmować. Są w życiu rzeczy ważne i ważniejsze.
    Pozdrawiam
    domijerz.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Magda Głażewska12 sierpnia 2017 22:28

    Ja ostatnio trochę dorosłam do tego, że żadna znajomość nie jest na zawsze. Mam głupie tendencje do przywiązywania się do ludzi, ale staram się tego wyzbyć :)
    Dawno nie czytałam równie ciekawego, jak i inspirującego bloga!

    http://madlenmelody.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  41. Bardzo ciężko mi się pogodzić z odejściem kogoś...
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. Szacun za podejście :), zarówno patrzenie wstecz jak i zbytnie zamartwianie się przyszłością, jest zupełną stratą czasu :). Po prostu żyjmy. Fajnie jest widzieć że działa to nie tylko u mnie.

    OdpowiedzUsuń
  43. Isia Wyłącznie13 sierpnia 2017 19:20

    Niestety już taka jest nasza natura, że przywiązujemy się do ludzi. Szkoda, że nie możemy jej zmienić. Myślę, że wielu ludzi chciałoby móc to zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  44. Ludzie przychodzą i odchodzą. Każdy człowiek, każda znajomość czegoś nas uczy, wzbogaca. Zamiast płakać, że coś się skończyło, trzeba cieszyć się, że w ogóle się wydarzyło :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Bardzo ładny post .. podoba mi się końcówka, jak i cytat .. to prawdziwe .. myślę, że każdy z nas przechodził przez coś na wzór podobnego albo przejdzie przez to .. piękne zdjęcie :))

    OdpowiedzUsuń
  46. Natalia Sztegner13 sierpnia 2017 23:31

    Boziuu post genialny, taki do bólu szczery i prawdziwy... A cytat ? Skradł moje serduszko <3
    Ps. Będę tu wpadać częściej <3

    OdpowiedzUsuń
  47. Można żałować, że czegoś się nie zrobiło, nie można żałować, że się zrobiło, bo wszystko co się nam przytrafi nasz kształtuje. Cały bajer polega na tym aby zoriętowac się ,co powoduje , że nie idziemy do przodu i się od tego odciąć, spalić mosty, ale nie zapominać, bo zapomniane błedy mogą być powielane.

    OdpowiedzUsuń
  48. Ja nie żałuję żadnej znajomości, nawet tej, która skończyła się dla niezbyt przyjemnie, bo wiem, że coś wniosła do mojego życia.

    OdpowiedzUsuń
  49. Ja kilku znajomości żałuję, bardzo.. nie wniosła nic prócz problemów, strachu i wstydu.

    OdpowiedzUsuń
  50. Człowiek czeka, bo taki jest świat, warto jednak w tym wszystkim pamiętać na co czekamy i nie zapominać uśmiechnąć się, kiedy w końcu się doczekamy.

    OdpowiedzUsuń
  51. Wiktoria Muszalik14 sierpnia 2017 16:00

    Znajomości uczą, dlatego cieszę się, że mam tyle lekcji w życiu. Różnie wspominam kontakty z przeszłości. Zdarzały się przyjemne, sprawiające przykrość, robiące kłopoty, aczkolwiek nie żałuję. Ludzie się rodzą i umierają, dlatego doceniam każdą wspólnie spędzoną chwilę.
    Bardzo przyjemny, mądry wpis. Pozdrawiam, Wiktoria.

    OdpowiedzUsuń
  52. Bardzo dobrze napisane. Ja niestety ciągle wracam do tego co było i nie mogę się pogodzić z tym, że to już koniec, przez co uciekają mi teraźniejsze ulotne chwile.

    OdpowiedzUsuń
  53. Zgadza się czasem czekanie to strata czasu, sporo go ju zmarnowałam ... nie warto.

    OdpowiedzUsuń
  54. Co racja to racja, czekanie jest stratą czasu. Marnuje nie tylko czas, ale i nerwy, do tego zapędza w beznadzieję.

    OdpowiedzUsuń
  55. Im bardziej chce czekać tym szybciej to mija i idzie w zapomnienie dlatego lepiej jest korzystac z chwili i nie czekać na "lepsze jutro"

    OdpowiedzUsuń
  56. Roksana Świrczewska15 sierpnia 2017 17:57

    Świetny post! Dawno nie czytałam tak ciekawego i przemawiającego wpisu! ☺️ Dzięki cytatowi, przemówił ten post do mnie w 100%!

    OdpowiedzUsuń
  57. g ga (Granivera)15 sierpnia 2017 21:56

    Nauczyłam się w życiu jednego, aby się nie przywiązywać...

    OdpowiedzUsuń
  58. Przeszłość nigdy nie da nam spokoju, zawsze wyłoni się gdzieś zza zakamarku i trzeba po prostu się do niej przyzwyczaić. Ludzie odchodzą i przychodzą, taka kolej rzeczy. Jutro może nas potrącić samochód albo innej osobie może zacząć na kims innym zależeć dlatego nie warto.
    http://wiktoria-adas.blogspot.com/2017/08/83-szkolenie-w-stylizacji-paznokci.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  59. Świetny post! Bardzo prawdziwy :)
    http://ehyrinn.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  60. Gabriela Jaworska16 sierpnia 2017 11:52

    Nauczyłam się już, że czasami na niektóre rzeczy nie możemy czekać i trzeba odpuścić by czuć się na prawdę szczęśliwym.
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  61. Nie ma co żałować, tylko się cieszyć, że się przytrafiło :) Świetny post! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  62. piękny post trafiony w sedno. Ostatnio dostrzegłam jak tracę przyjaciółkę z którą znałam się pięknych 14 lat. Najwspanialsze chwile, najgłupsze wydarzenia. coś pięknego. Wydaje mi się, że im starsi jesteśmy więcej niestety tracimy. Oczywiście nie ma czego żałować, bo te chwile były jednymi z najlepszych i niezapomnianych które zostaną ze mną.

    OdpowiedzUsuń
  63. Justyna Najbauer16 sierpnia 2017 19:36

    Są tacy ludzie na których myślimy że warto poczekać a niestety wychodzi trochę inaczej. Pomimo to ludzimy się nadzieją

    OdpowiedzUsuń
  64. Ja mam bardzo małe grono znajomych, ze względu na to, że wiem, że lepiej odpuści toksyczne znajomości za rzecz tych naprawdę wartościowych.

    OdpowiedzUsuń
  65. Ja raz w życiu straciłam przyjaciółkę i pamiętam przeżywałam to strasznie, ale poddałam się i po latach to ona się do mnie odzywa.

    http://sar-shy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  66. pozytywnaa 57975517 sierpnia 2017 18:33

    Ja zawsze żałuję, że coś się kończy i przez dłuższy czas wtedy cierpię, a gdy już przechodzi ta osoba zazwyczaj wraca plącze w moim życiu i znowu odchodzi.. :/ świetny wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  67. Życie jest zbyt krótkie na to aby tracić je na czekanie. Po co tracić czas? Nie warto! Trzeba szanować czas bo nikt nam go nie odda. Ktoś odszedł? Trudno, trzeba żyć dalej i cieszyć sie z tego co sie ma, a ma sie tyle możliwości

    OdpowiedzUsuń
  68. Beata Gałuszka18 sierpnia 2017 14:54

    Czytałam z zaciekawieniem, świetne przemyślenia. Trochę to smutne, ale niestety wiele tutaj prawdy.

    OdpowiedzUsuń
  69. W naszym świecie brakuje nam cierpliwości, wszyscy za czymś gonimy, chcemy wszystko od razu, czasem trzeba zwolnić ;) Fajny wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  70. Przyjaźń, znajomość to relacje, które wymagają poświęcenia i pielęgnowania.
    Czasami ludzie odchodzą, jeżeli nie da się tego naprawić, taki kolej rzeczy należy zaakceptować.
    Pozdrawiam :)

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  71. ciekawy wpis... tyle tu prawdy!!

    start-afire.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  72. Aleksandra Socha20 sierpnia 2017 22:20

    Bardzo Ciekawy wpis ! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  73. Zdecydowanie masz rację! Aż milo było czytać <3

    OdpowiedzUsuń
  74. Trudno się odciąć od przeszłości Ale zawsze warto to zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  75. miśka różanowska24 sierpnia 2017 16:46

    Każdy z nas na coś czeka

    OdpowiedzUsuń
  76. nie wszystko co było niesie za sobą coś złego, nie każde przykre zdarzenie niesie tylko negatywne odczucia myślę że jest w tymi wiele prawdy ale też wiele wątków do dyskusji
    bardzo ciekawy blog☺♥

    OdpowiedzUsuń
  77. Wiktoria Słota25 sierpnia 2017 10:36

    Świetny post! Zgadzam się z tobą.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  78. Ola Drożdżewicz27 sierpnia 2017 10:49

    tyle mądrosci w jednym artykule <3 JESTEM POD WRAŻENIEM https://mniejnizwiecejpowaznie.blogspot.com/2017/08/hitler-czyli-zwyciestwo-inaczej.html

    OdpowiedzUsuń
  79. Monika Grabowska31 sierpnia 2017 20:07

    Sama staram się nie zaglądać w przeszłość zbyt często. Jeśli to robię, wspominam to co miłe, wyciągam wnioski z tych gorszych wspomnień jednak siedzenie w przeszłości nic nie daje. Lepiej żyć tym co teraz, zanim życie ucieknie nam bokiem. pozdrawiam !

    http://decouvrirmaliberte.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  80. Wiktoria Muszalik3 września 2017 12:07

    Ja nie wracam do przeszłości. Każdego dnia zamykam wrota i otwieram nowe ...
    Bardzo ciekawie napisany wpis. Daje do myślenia! :)

    OdpowiedzUsuń
  81. Patrycja Lewandowska15 września 2017 18:51

    Nie chce wracać do przeszłości , ważne jest to co mam tu i teraz . A mam ludzi którzy mnie wspierają i są w trudnych momentach a to najważniejsze .

    OdpowiedzUsuń