Pielęgnacja mojej skóry i walka z trądzikiem / Benzacne, Cepan, Eveline, Barwa

By Aleksandra Sajecka - czerwca 16, 2017

W kwestii pielęgnacji mojej skóry niestety, ale minimalistką nie jestem, mimo że ten styl życia bardzo mi się podoba. Z reguły zmieniam kosmetyki często tak samo jak często zmieniam sposoby jej oczyszczania, a dodatkowo używam wielu produktów. W chwili obecnej moja cera nie jest w najgorszym stanie jeżeli chodzi o wysyp trądziku i możliwości zapychania, aczkolwiek bywało różnie, a jej pielęgnacja to droga przez mękę. W dzisiejszym poście postaram się pokrótce rozwinąć temat pielęgnacji mojej cery i walki z trądzikiem. Opiszę produkty, które z czystym sumieniem mogę polecić oraz te, które u mnie się nie sprawdziły.
 Żel antytrądzikowy z Barwy

Oczyszczanie skóry trądzikowej w pielęgnacji jest najważniejsze, dlatego używam żelu antytrądzikowego z Barwy, który w swoim składzie zawiera m.in. siarkę działającą przeciwbakteryjnie oraz regulującą pracę gruczołów łojowych i delikatnie nawilżającą glicerynę. Nie jest to mój pierwszy produkt z tej firmy (o dwóch pozostałych możesz przeczytać w poście: Barwa Siarkowa: Krem matujący i tonik antytrądzikowy), ale z niego jestem najbardziej zadowolona. Jak dla mnie całkiem dobrze oczyszcza skórę i pozostawia ją matową na krótki czas oraz sprzyja gojeniu się ran. Dodatkowo i co najważniejsze twarz po umyciu jest gładka i mięciutka. Chyba tym mnie kupił!



Silikonowa Szczotka Jeżyk

Ciekawym, a przede wszystkim śmiesznie tanim pomocnikiem w oczyszczaniu twarzy jest Silikonowa Szczotka Jeżyk, która dzięki swoim niewielkim rozmiarom, budowie i elastyczności dotrze do każdego zakamarka twarzy. Dzięki niej może nie zauważymy spektakularnych efektów w pielęgnacji skóry twarzy, ale nieznacznie wpływa ona na kondycje skóry oraz  delikatnie ją wygładza.

Krem Eveline Hydra Impact 360

W dalszej kolejności używam kremu Eveline Hydra Impact 360, który za zadanie ma nawilżyć, przywrócić skórze świeży, promienny wygląd i uregulować wydzielanie sebum. Niestety, ale w mojej kosmetyczce jest on od niedawna i już wiem, że na długo nie zagrzeje w niej miejsca. Moja skóra faktycznie zaraz po aplikacji staje się zmatowiona, ale po dłuższym czasie na czole niesamowicie się przetłuszcza, mocniej niż zwykle. Krem mimo tego, że okazał się totalną klapą dobrze sprawdza się jako baza pod makijaż (przy ciągłym używaniu bibułek matujących na czole), ponieważ szybko i fajnie się wchłania. Jeżeli chodzi o nawilżanie to niestety, ale się nie sprawdza.

Lek Benzacne

Lek Benzacne z całego dzisiejszego zestawienia jest ze mną najdłużej. Jest to produkt, który na co dzień ratuje moją skórę przed trądzikiem. Nie zapobiega, ale pomaga w całkiem szybkim pozbyciu się niedoskonałości przez co ekstremalnie wysusza skórę, dlatego nadaje się tylko do stosowania punktowo, a po takiej kuracji potrzeba dobrego kremu nawilżającego (ja wtedy używam kremu Nivea). Jest to produkt bez, którego nie wyobrażam sobie walki o lepszą wersję swojej twarzy. Dostępny jest w dwóch stężeniach: słabszym 50mg/g żelu oraz mocniejszym 100mg/g żelu.

Łyżeczka Unny

W walce z zaskórnikami pomaga mi łyżeczka Unny - metalowy pręcik z dwoma końcówkami. W pierwszej kolejności wykonuje parówkę ziołową, która rozszerza pory i w rezultacie zabieg wykonuje się łatwiej i szybciej. Mniejszą końcówką usuwam zaskórniki, a na koniec przecieram twarz tonikiem, natomiast łyżeczkę spirytusem. Dzięki niej w szybki i prosty sposób mogę pozbyć się nieestetycznych wągrów bez blizn i ran.

 Krem Cepan

Krem Cepan powoduje uelastycznienie blizny, jej spłaszczenie i zblednięcie. Jest to proces żmudny i długotrwały, a dodatkowo krem ma okropny cebulowy zapach aczkolwiek po pewnym czasie faktycznie blizny stają się mniej widoczne.

  • Udostępnij:

Przeczytaj także:

51 komentarze

  1. Przydatny post, ja mogę Ci polecić firmę Vianek, Sylveco i Biolaven

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczotka jeżyk zainteresowała mnie :) Ciekawe produkty chociaż do pielęgnacji twarzy mam swoje top 5

    tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. super przydatny, ja mam odwieczny problem z trądzikiem. O ile moja twarz jest ok , tak plecy to tragedia. Ostatnio mama kupiła mi i żel i krem z barwy i są naprawdę dobre, ale jeszcze zainwestuję w ten wysuszający ekstremalnie lek :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Marta Flak (Gofer)16 czerwca 2017 21:05

    Cepan mnie zawsze odstraszał zapachem. Na blizny używam bliznasil, pomógł na niektóre moje małe blizny

    OdpowiedzUsuń
  5. Musze przetestować te produkty :)

    caydii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Też mam problem z trądzikiem. Co gorsza mam wrażenie, że z wiekiem przyrasta (w wieku 20 lat miałam kilka wyprysków na plecach) a teraz w niektórych tygodniach mam cały wysyp. Przed ślubem dzielnie walczyłam z plecami i prawie mi się udało, ale tylko chwilowo :) Cepan podobno działa, ale wywołuje u mnie odruch wymiotny. Nie wyobrażam sobie spać z tym, a po nasmarowaniu wyjście do ludzi też jest niemożliwe.
    Chwilowo na blizny działa też sok z cytryny - momentalnie bledną.

    OdpowiedzUsuń
  7. Barwę stosowałam i sprawdzała się u mnie świetnie. Muszę do niej wrócić!! :) Reszty produktów nie używałam, ale wyglądają bardzo interesująco ♥♥

    OdpowiedzUsuń
  8. Natalia Krzyszkowska17 czerwca 2017 11:42

    Barwę kiedyś stosowałam i bylam z niej bardzo zadowolona :) http://mysterious-natalia.blogspot.com/2017/06/wishlish-zaful.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Stosowałam kiedyś kilka tych produktów

    OdpowiedzUsuń
  10. g ga (Granivera)17 czerwca 2017 14:34

    Cepanem smarowałam synusiowi bliznę po operacji.

    OdpowiedzUsuń
  11. Żel z Barwy używałam i bardzo lubiłam ;)

    amelia-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Myślę, że ten wpis pomoże wielu dziewczynom!💕
    http://fangirlonblog.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  13. Marija Dimitrov18 czerwca 2017 12:17

    Super wpis!:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dużo razy słyszałam o Benzacne, ale na szczęście nie muszę go jak na razie używać. Świetny wpis ! :)

    Pozdrawiam. ;)
    Mój blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  15. O tej łyżeczce czytałam dużo niepochlebnych komentarzy; M.in ze też zostawia ślady- ale podejrzewam, że tylko przy nieumiejętnym użytkowaniu. Miałam bardzo duży problem z cerą w ciąży -mi pomagało czarne mydło afrykańskie :) obserwuję i zapraszam: http://onitestuja.blogspot.com/2017/06/freedom-professional-london-be-free-to.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  16. Natalia Sztegner18 czerwca 2017 15:23

    Bardzo ciekawy post. Ja musiałam wprowadzić terapię hormonalną i ograniczyć ilość kosmetyków do minimum tzn. żel myjący, tonik i krem z filtrem 50 ;)
    Przydatny post i super blog <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja już praktycznie nie mam problemów ze skórą, a krem z eveline również używam i faktycznie na poczatku spoko potem skóra jest nie co tłusta ;x

    OdpowiedzUsuń
  18. Julka Skorupka18 czerwca 2017 18:39

    Miałam kiedyś ten żel antytrądzikowy i również go bardzo polubiłam. Osobiście bardzo polecam szczotkę do oczyszczania twarzy z Biedronki, która dodatkowo zawiera wibracje, co wspomaga oczyszczeniu

    OdpowiedzUsuń
  19. Używałam kiedyś produktu z Benzecny i niestety, mnie bardzo uczulił. Dużo słyszałam o produktach z Barwy Siarkowej i chyba w końcu się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  20. Przez dłuższy czas zastanawiałam się jak nazywa się to urządzenie, teraz już wiem że to łyżeczka unny :D muszę się w nią zaopatrzyć, gdzie ją dostanę?

    OdpowiedzUsuń
  21. Aleksandra Sajecka18 czerwca 2017 23:36

    Ja swoją zamawiałam że strony kosmetyki z Ameryki, ale jest dostępna też w sephorze, ale wydaje mi się, że dużo drożej.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ewuczka Testuje Tester19 czerwca 2017 10:47

    Na szczescie nie mialam i nie mam problemu z tradzikiem. Moj brat mial. Łyżeczka unny - nie znalam do dzisiaj 😊 pozdrawiam i dziekuje ze wpadlas na bloga 😘

    OdpowiedzUsuń
  23. Mamusiowelove Blog19 czerwca 2017 11:01

    Ja również na całe szczęście nie miałam problemów z trądzikiem, widziała. Jak dziewczyny się z tym męczą :( ciężka sprawa. Skóra potrzebuje wtedy dodatkowej pielęgnacji. Moje siostry mają też żel z Barwy i są bardzo zadowolone. Wystawiam Kochana buźke na słoneczko to dobrze wpływa😍

    OdpowiedzUsuń
  24. Mamusiowelove Blog19 czerwca 2017 11:02

    Ja również na całe szczęście nie miałam problemów z trądzikiem, widziała. Jak dziewczyny się z tym męczą :( ciężka sprawa. Skóra potrzebuje wtedy dodatkowej pielęgnacji. Moje siostry mają też żel z Barwy i są bardzo zadowolone. Wystawiam Kochana buźke na słoneczko to dobrze wpływa😍
    Buziaki i powodzenia

    OdpowiedzUsuń
  25. Swego czasu miałam problemy ze skórą, może nie z trądzikiem, ale z łojotokowym zapaleniem, też nic przyjemnego... Powodzenia w walce z trądzikiem!

    OdpowiedzUsuń
  26. Kasia Bełoniak19 czerwca 2017 13:17

    Post bardzo ciekawy. Ja kiedyś miałam problemy z cerą ale na szczęście tylko w okresie dojrzewania. :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Post bardzo interesujący, też mam tą szczoteczkę do twarzy i spełnia moje oczekiwania... Ja jeszcze nie miałam trądziku i mam nadzieję że jak najdłużej nie będę miała.... Pozdrawiam i życzę sukcesów w walce z trądzikiem :D

    OdpowiedzUsuń
  28. Z całej Twojej listy znam tylko Benzacne i faktycznie pomaga w podbramkowych sytuacjach :-) w moim przypadku trądzik jest głównie zasługą problemów hormonalnych i niestety, ale mam niewielki wpływ ma to, co się dzieje pielęgnacją zewnętrzną :(

    OdpowiedzUsuń
  29. Bemzacne i cepan sa niezastąpione w mojej codziennej pielęgnacji ! Chyba słyszę się na ten żel z bartlwy i koniecznie muszę znaleźć tą łyżeczkę bo wagary sa moim utrapieniem

    OdpowiedzUsuń
  30. Muszę kupić sobie ten lek do walki z trądzikiem
    Bardzo fajny post
    pozdrawiam
    Under-my-controll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Moja siostra używała tego pierwszego kremu i wydaje mi się, że była całkiem zadowolona. Muszę kupić sobie ten krem, bo mam problem z bliznami :/
    Super post!
    Pozdrawiam! :))

    OdpowiedzUsuń
  32. Anna Osenkowska20 czerwca 2017 00:18

    mam ten lek Benzacne, tylko w niebieskiej tubce. Bardzo go lubię :) Obserwuję :*

    OdpowiedzUsuń
  33. http://wazkowa.blogspot.com/20 czerwca 2017 00:21

    mam ten lek Benzacne, tylko w niebieskiej tubce. Bardzo go lubię :) Obserwuję :*

    OdpowiedzUsuń
  34. Benzacne było ze mną przez cały nastoletni okres, ale to prawda skórę wysusza ekstremalnie i trzeba pamiętać o nawilżeniu:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Karolina Piotrowicz20 czerwca 2017 15:13

    Jestem bardzo ciekawa maści na trądzik, chyba ją przetestuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Maria Wygrzywalska20 czerwca 2017 15:58

    Bardzo zaciekawiłaś mnie ty żelem właśnie mi się skończyl mój wiec chyba sięgnę po niego :) Nawet nie wiedziałam że istnieje cos takiego jak ta łyżeczka chyba następna w liście na zakupy :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Bardzo przydatne, zdjęcia super jakości, design bloga prześliczny i treść także na temat.
    Dobrze, że są jakieś dobre blogi kosmetyczne, bo czasami wątpię w ludzkość.
    Buzi ;*
    qzki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. kaja wichowska25 czerwca 2017 02:41

    Ja na szczescie nie mam trądzika ale musze oczyszac czesto swoja twarz i duzo ja natłuszczać poniewaz mam bardzo sucha twarz i duzo suchych skórek :( buziaki

    Caiawichowska

    PinkyPromiseGang

    OdpowiedzUsuń
  39. Podoba mi sie ta silikonowa szczoteczka <3

    OdpowiedzUsuń
  40. Problemu z trądzikiem już nie mam. Z wiekiem cera mi się bardzo poprawiła, ale ten krem ciekawy. Mam kilka blizn po trądziku, może by mi pomógł ;) Nie są jakieś głębokie, więc może będę zadowolona z efektów ;)

    OdpowiedzUsuń
  41. O ten ostatni produkt najbardziej mnie zainteresował. Mam jedną bliznę, ale pewnie już za późno na jej usunięcie.

    OdpowiedzUsuń
  42. Myślicie, że ta maść Cepan może pomóc na rozstępy?

    OdpowiedzUsuń
  43. paulyenn.blogspot.com2 lipca 2017 21:53

    Ja walczę jedynie z trądzikiem zaskórnikowym.. :/ Benzacne miałam w obydwu stężeniach i nie pomagał :)

    OdpowiedzUsuń
  44. O Benzacne dużo słyszałam i chyba w końcu muszę go wypróbować u siebie. Też mam problemy z trądzikiem i często zmieniam kosmetyki do pielęgnacji twarzy.

    OdpowiedzUsuń
  45. http://wazkowa.blogspot.com/3 lipca 2017 23:54

    myślę nad kupnem takiej szczoteczki silikonowej do twarzy :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Irmina Garaj3 lipca 2017 23:56

    Cepan dobra rzecz, choć śmierdzi niemiłosiernie. Ja u syna na blizne smarowalam.

    OdpowiedzUsuń
  47. Uwielbiam maść Benzacne. Jako nastolatka zużyłam wiele opakowań. Obecnie nie borykam się już z większymi niedoskonałościami, ale mam na wszelki wypadek ją pod ręką.

    OdpowiedzUsuń
  48. Używałam kiedyś serii barwy siarkowej. Całkiem fajne produkty, buzia ładna, ściągnięta i napięta :) teraz używam serii Ziaja z miodem manuka, po której buźka też cudownie się czuje i zaskórników coraz mniej :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Na szczęście nie borykam się z trądzikiem, ale bardzo interesuje mnie seria kosmetyków Barwa Siarkowa :)
    agnesssja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  50. Justyna Najbauer9 sierpnia 2017 23:08

    Jeżeli chodzi i łyżeczkę unny nie powoduje blizn potradzikowych? Żel siarkowy jest bardzo pożądany przez klientów i chwalony, osobiście nie używałam

    OdpowiedzUsuń
  51. Aleksandra Sajecka10 sierpnia 2017 07:46

    W moim przypadku nie mam żadnej blizny, ale od czasu do czasu mam rany jeżeli zbyt mocno jej używam.

    OdpowiedzUsuń